Vara si-a intrat deja in drepturi. E bine sa te protejezi de radiatiile solare puternice, atat la exterior cat si din interior. De aceea, iti prezint 6 alimente care actioneaza din interior ca un ecran natural de protectie solara. Acestea cresc capacitatea pielii de a se apara de daunele cauzate de soare. 

Protectie solaraPepenele verde, rosiile, rodia, somonul (omega 3), ceaiul verde si ciocolata neagra, toate au efecte de protectie UV atunci când sunt consumate în zilele in care te expui la soare. Nu glumesc! Testele stiintifice arata ca alimentele bogate in antioxidanti susțin rezistența pielii la razele UV care provoaca arsuri solare, riduri si cancer de piele. Cand mananci anumiti antioxidanti, sustii stabilizarea celulelor pielii, prevenirea degradarii și repararea pielii.

1. Ciocolata neagra: Femeile care au consumat zilnic 15-20 g de ciocolata neagra sau au baut o cana mare de cacao fierbinte, bogata în antioxidanti “flavanoli”, timp de trei luni, au avut cu pana la 25% mai puține arsuri in urma expunerii la razele UV și pielea s-a descuamat (cojit) mai putin decat la femeile care nu au consumat, spun noile cercetari germane. 

2. Pepenele verde: cercetarea germana consideră, de asemenea, că licopenul (antioxidant prezent in special in pepenele verde si in rosii), reduce sensibilitatea la arsuri solare. Mananca pepene rosu si consuma suc de rosii sau macar ia un supliment cu 10 mg de licopen pe zi, timp de trei luni, pe timpul verii si vei obtine o protectie suficienta cat sa te apere de efectele  UV, cu 25% pana la 48%.

3. Rodia: La Universitatea din Wisconsin, extractul de rodie, bogat în antioxidanți, a inhibat modificarea celulelor umane expuse la lumina UV.

4. Omega 3: EPA, care este un acid gras omega-3 din pește si nu numai, reduce semnele de deteriorare a tenului in urma expunerii la soare, spune un studiu coreean recent. Într-un test britanic, consumul a 4.000 de mg de omega-3 pe zi, timp de trei luni, reduce riscul de aparitie a arsurilor cu 30%.

5. Ceaiul verde: Consumul de ceai verde ajuta la prevenirea arsurilor solare si a modificarilor precanceroase, arata numeroase studii. Sunt suficiente aproximativ 2 cesti de ceai verde pentru a reduce deteriorarea celulelor umane.

6. Rosiile: Chiar mai mult, pasta de tomate, contine o cantitate mai mare de antioxidant denumit licopen. Cercetatorii de la Universitatea New Castle au examinat recent pielea a 20 de femei, dintre care jumatate au consumat 55 g de pastă de tomate (cinci linguri) in amestec cu 10 g de ulei de masline in fiecare zi, timp de 12 saptamani si au constatat ca pielea femeilor care au consumat tomate a fost protejata mult mai eficient împotriva radiațiilor UV.

Sursa: Liveinthenow.com

Tagged with:
 

Cine iubeste tenul ofilit si intunecat? Nimeni. Insa cei mai multi oameni cred ca tenul se intretine doar la exterior, printr-o rutina speciala de îngrijire a pielii. In fapt, obiceiurile alimentare nesanatoase pot anula orice efort de ingrijire la exterior a pielii.

Pielea este  la urma urmei un organ pe care corpul nostru il folosește pentru a elibera toxinele.

Alimentele procesate il saboteaza, în timp ce antioxidantii, vitaminele, mineralele și produsele proaspete sustin fermitatea si luminozitatea pielii din interior.

salata-ten-luminos

Iata 5 alimente care mentin sanatatea și redau strălucirea pielii:

1. Rucola
Cu frunze de culoare verde închis, rucola este o sursă excelentă de vitamina A si sulf, doua ingrediente esentiale pentru o piele superba. Clorofila frunzelor de rucola este de asemenea un detoxifiant puternic. Prepara-ti  chiar acum o salata pe pat de rucola (de preferat sa fie crescuta organic),   impreuna cu urmatoarele alimente din această listă! Va fi o desfatare culinara si un remediu pentru o piele stralucitoare in acelasi timp.

2. Semintele de dovleac
Semințele de dovleac au un puternic efect de înfrumusețarea a pielii, datorita bogatiei de minerale care sustin fermitatea si tineretea tenului: zinc, acizi grasi esentiali, inclusiv Omega 3, Omega 6, Omega 9. Ca și semințele de cânepă, acestea ajuta la reducerea inflamatiei in organism. Încearca să le presari in salate sau piureuri.

3. Ridichile
Inflacaratul avocat al alimentatiei sanatoase, David Wolfe, spune ca acestea sunt cele mai mari sustinatoare ale tenului. Ridichile conțin un număr de minerale si compusi importanti pentru piele. Sunt bogate in sulf, siliciu si vitamina C, care lucrează împreună pentru a crea o piele stralucitoare prin stimularea colagenului, precum și prin stimularea sistemului circulator.

4. Avocado
Acest fruct cremos ofera o doza mare de vitamine. Atunci cand avocado este insotit de un aliment bogat in carotenoide, cum ar fi tomatele, morcovii sau ardeii, acesta vă poate ajuta să asimilati in organism cu până la cinci ori mai mult licopen din antioxidanti si beta-caroten.

5. Semintele de cânepă
Aceste semințe mici sunt compuse dintr-o cantitate mare de proteine, inclusiv acizi si sulf, purtătoare de aminoacizi precum cisteina, metionina și cistina – compusi chimici naturali folositi pentru a construi un par, mușchi, piele si unghii puternice. Semintele de canepa contin, de asemenea, raportul ideal de omega 3 si omega 6, acizi grași (1:3), și includ chiar și omega 9, care sunt antioxidanti puternici, cu proprietăți anti-inflamatorii. Inflamatia este cauza multora dintre problemele pielii, inclusiv a petelor si a ridurilor, astfel încât adăugarea de semințe de cânepă in alimentatia zilnica poate ajuta la reducerea sau prevenirea acestor probleme ale pielii.

Autor: MARIA GUADAGNO via bombshellblueprint.com
Adaptare:

Tagged with:
 

Dupa ce trecem de 25-30 de ani, aspectul tenului vorbeste de la sine despre stilul nostru de viata. Nu te astepta ca dupa ani intregi de betii, nopti nedormite, cola, pizza si mezeluri, o crema oarecare – fie ea si organica, naturala sau 90% bio – de la cea mai vesela companie pentru femei sau barbati, sa te ajute in vreun fel. Prospetimea si stralucirea care se vad la exterior reprezinta rezultatul stilului nostru de viata si al alegerilor noastre interioare. Pielea neteda si supla nu se hraneste cu “junk food”.

Hrana pe care o oferi trupului este esentiala pentru a avea un ten care se cere admirat si mangaiat. Mananci frumos, gandesti frumos, traiesti frumos. Pentru ca esti ceea ce mananci, bei si gandesti, adica ceea ce faci in mod repetat. Stiu, stiu…mai si eliminam in mod repetat, chiar daca printesele nu vor s-o recunoasca.
frumusetea tenului, alimente pentru piele

OK, filosofia nu iti tine de foame si nici nu-ti face poftele, asa ca hai sa trecem la subiect.

Iata cele 10 alimente care iti hranesc tenul in mod sanatos:

1. Avocado
Avocado este unul dintre alimentele cu cele mai puternice ingrediente anti-imbatranire. Acest fruct verde si cremos abunda in uleiuri esentiale si vitamine din complexul B care hranesc pielea. Niacina (vitamina B3) este deosebit de importanta pentru o piele sanatoasa, iar fructele de avocado sunt extrem de generoase din acest punct de vedere. Un avocado cu iaurt natural si fructe de padure dimineata este un deliciu sanatos care iti poate transforma ziua intr-o vacanta plina de senzualitate. Un fruct contine aproximativ 3.8 mg niacina, adica 27% din nesarul zilnic pentru un adult.

2. Mango

Aceste fructe contin mai mult de 80 % din necesarul zilnic de vitamina A, motiv pentru care reprezinta un aliment de baza pentru un ten frumos. Vitamina A este un antioxidant foarte bun, care te protejeaza de radicalii liberi, regenereaza si menţine celulele pielii. Cu mai putin de 70 de calorii per bucata, acest fruct suculent este ideal atat pentru silueta cat si pentru tenul tau.

3. Migdalele

O alegera buna buna pentru aspectul sanatos al ochilor, migdalele aduc de asemenea un mare beneficiu tenului. Cu un continut de aproximativ 150% din necesarul zilnic de vitamina E, un pumn de migdale ajuta la hidratarea tenului uscat, protejeaza impotriva deteriorarii pielii si impiedica imbatranirea prematura.

4. Legumele verzi

Legumele verzi sunt bogate in vitamina A si au rolul de a vindeca eczemele, acneea sau orice infectie a pielii. Ele vor fi consumate in fiecare zi, crude sau in salate, deci fa-ti rezerve de spanac, varza, brocoli. Include si morcovul proaspat in combinatiile tale de salate, benefice pentru o piele sanatoasa si nu uita de apa pe care o vei consuma pe tot parcursul zilei.

5. Macesele si catina

Aproape toata lumea le recunoaste pentru continutul generos de vitamina C. Consumate proaspete, in ceai sau dulceata, macesele si catina furnizeaza peste 100% din necesarul zilnic de vitamina C, ceea ce este o veste minunata pentru pielea ta. Antioxidant puternic, vitamina C lupta bine impotriva factorilor care dauneaza pielii si conduc la aparitia ridurilor. De asemenea, joaca un rol central in productia de colagen.

6. Stridiile

Fie ca le consumi ca afrodisiac sau nu, stridiile vin ca un tsunami de dragoste asupra pielii tale. Stridiile lupta bine impotriva cosurilor, pentru ca sunt bogate in zinc – mineral care, impreuna cu vitamina C, ajuta foarte mult la cresterea productiei de elastina (proteina a pielii). Se stie ca mineralele influenteaza productia de sebum, iar o deficienta de minerale poate contribui la aparitia acneelor.

7. Cartofii copti (nu in foaie de aluminiu)

Iti vine sa crezi ca un cartof grasun abia scos din cuptor poate fi bun pentru pielea ta? Ba sa crezi! Manca un cartof copt pentru a obtine 75% din necesarul zilnic de cupru. Acest mineral esential functioneaza bine in compania vitaminei C si a zincului pentru a produce fibrele de elastina care sprijina structura pielii. Carentele de cupru in dieta pot reduce capacitatea de vindecare si regenerare a pielii, facand-o sa devina rigida si lipsita de viata.

8. Ciupercile

Ciupercile nu sunt bune doar de admirat dupa ploaie. Sunt excelente in alimentatie pentru ca sunt bogate in riboflavina, o vitamina din complexul B, care este vitala pielii. Riboflavina (vitamina B2) este implicata in intretinerea si repararea tesuturilor. Aceasta vitamina este consumata in cantitati foarte mari de organism mai ales dupa ce pielea a suferit arsuri sau dupa interventii chirurgicale.

9. Semintele de in

Nu mai este niciun secret ca acizii grasi esentiali Omega 3-6-9 sunt excelenti pentru piele. Se gasesc din plin in uleiul de in. O veste buna, mai ales daca nu te prea intelegi cu somonul si alte vietuitoare din prea poluatele mari si oceane. Numai o lingurita de ulei din seminte de in pe zi iti ofera 2,5 grame de Omega 3, ceea ce este mult mai bine decat sa inghiti indemnurile publicitare ale iaurturilor si margarinei imbogatite cu Omega 3, din care ar trebui sa consumi zilnic cate 2 frigidere ca iti iei o portie suficienta de acizi grasi esentiali.

10. Germenii de grau

Embrionul unui bob de grau este o sursa excelenta de biotina – vitamina din complexul B, esentiala pentru sanatatea pielii. Deficitul de biotina poate provoca dermatite, afectiuni extrem de inestetisce si sacaitoare. Ca sa stai departe de ele, iata un mic secret: presara germeni de grau in iaurt, lasa-l cateva ore si consuma-l pe indelete. Este o modalitate foarte buna de a obtine chiar si mai multa biotina pentru tenul tau.

Sarut mana pentru masa! Dam jos mastile si punem masca.

Cand vorbim de frumusetea tenului, putem sa ne punem mancarea pe fata. Nimeni nu se supara. Dimpotriva, pielea ta se va bucura inca o data. Foloseste-te de cateva dintre aceste 10 alimente pentru a obtine o masca faciala care iti va hidrata pielea instantaneu:

a) Piseaza un avocado intreg;

b) Adauga o lingurita de ulei de seminte de in si o lingurita de miere;

c) Amesteca-le pana se omogenizeaza;

d) Aplica solutia pe fata si lasa sa stea timp de 15-20 minute;

e) Clateste-te cu apa calduta.

Cele cateva porunci ale tenului irezistibil

– Urmeaza sfaturile de mai sus

– Vara, foloseste o crema organica de protectie solara cu factor minim 15

– Bea apa pura

– Fa sport cat mai des

– Renunta la fumat si alcool

– Dormi suficient

– Fii un om mai bun. Gandeste mai frumos, barfeste mai putin.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 
SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori