Bolnavii de maine sunt ineficientii de astazi. Gatesc rar si greu, dar mananca repede si prost. Ceilalti o fac invers: gatesc repede si mananca incet. Incet si bine. Pentru acestia din urma exista Biorganica si retele sale. Dar sa lasam gargara si sa trecem la mancare. Iata ceva delicios si sanatos pentru o cina tihnita:

Legume sote cu acaju

 


sote de legume cu acajuCantitate: 2 portii
Timp de preparare: sfertul academic

INGREDIENTE:
– jumatate de cana cu supa de pui sau de legume
– 3 sau 4 ardei grasi, rosii si galbeni, taiati felii
– 1 ceasca de ceapa rosie maruntita
– 1 cana de mazare pastai
– un sfert de ceasca de acaju (sau nuci)

+ Dressing mediteranean:
– 3 linguri de ulei de masline extra virgin
– 2 lingurite de suc de lamaie
– 2 catei de usturoi tocat sau presat
– sare de mare si piper, dupa gust

Mod de preparare:
Se marunteste sau se piseaza usturoiul, se feliaza ceapa, iar apoi se lasa impreuna timp de 5 minute pentru a le spori proprietatile curative. Se incalzeste supa intr-o tigaie din otel inoxidabil, la foc mediu. Dupa ce supa da in clocot, se adauga ardeiul gras si ceapa, se amesteca si se acopera pentru sote timp de 5 minute. Apoi, se adauga mazarea si se lasa timp de 2 minute. Amestecul de legume sote se transfera pe o farfurie sau intr-un castron. Se adauga acaju sau nuci si sosul mediteranean.

Valoare nutritionala:
Nutrientii esentiali organismului se asoreteaza perfect in acest meniu cu grasimile monosaturate Omega 3 din acaju sau nuci, pentru a-i oferi inimii o portie indestulatoare de vitalitate.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 

Iata o reteta de salata foarte sanatoasa care nu are un aspect grozav, dar care furnizeaza o gramada de nutrienti ce va protejeaza de actiunea radicalilor liberi. Este o salata cu boabe de fasole neagra, plina de antioxidanti foarte benefici pentru artere si inima.

Salata mexicana cu branza si fasole neagra

Salata mexicana cu fasole neagraCantitate: 2 portii
Timp de preparare: 10 minute

INGREDIENTE:
– 1 salata verde
– 1 cana cu varf de fasole neagra, bine clatita si scursa de apa
– 1 avocado de marime medie, feliat
– 1 rosie medie taiata in bucai mici
– 2 bucatele de branza scazuta in grasimi, rasa
– salsa, dupa gust
– suc de lamaie verde (lime), dupa gust

Mod de preparare:
Se taie salata verde si se aseaza pe farfurie. Peste salata se presara fasolea, feliile de avocado si de rosii. Se acopera apoi cu branza, se toarna putina salsa si suc de lamaie verde proaspat stoarsa.

Valoare nutritionala:
Fasolea neagra este foarte scazuta in grasimi saturate, colesterol si sodiu, fiind totodata o sursa foarte buna de fibre dietetice si acid folic, bogata in proteine, tiamina, magneziu, fosfor si mangan.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 

De prea multe ori, in preajma sarbatorilor oamenii petrec cel mai mult timp la cumparaturi si in bucatarie, la gatit sau la spalat vase. Daca suntem gazda unei reuniuni de familie, procesul cumparaturi – gatit – pus masa – curatat masa – spalat vase ajunge sa se identifice cu sarbatoarea in sine. Astfel, ne petrecem mai mult timp muncind in loc sa ne simtim bine alaturi de cei dragi, iar cel mai sincer raspuns la intrebarea „Ce ai facut de Craciun?” este „Am lucrat cu norma intreaga la Bucatarie”.

Ei bine, in acest an de Craciun poti sa fii diferit. Pentru cei pretentiosi, am cules o reteta proaspata si sanatoasa pe care o dai gata in mai putin de jumatate de ora. Asta ca sa te poti bucura in sfarsit de mai mult timp alaturi de familie si prieteni. In plus, este perfect asortata cu Craciunul.

Salata in alb si rosu
Aromele dulci, picante si amarui fac casa buna cu aceasta salata ornata cu fructe si legume de iarna.
Cantitate: aproximativ 8 portii
Timp de preparare: 25 de minute
Salata biorganica in alb si rosuINGREDIENTE
– 4 cesti pline cu felii subtiri din miez de laptuca sau salata verde
– 2 capatini de andive, miez taiat in felii subtiri
– Un bulb de fenicul taiat, de asemenea, in felii subtiri
– ½ de capatana de radicchio sau varza rosie
– Un mar rosu, taiat pai
– O ceasca de ridichi taiate felii
– Cateva bucatele de ananas
– Piper proaspat macinat, dupa gust

Mod de preparare:
Ingredientele se amesteca intr-un vas de sticla, se acopera si se lasa la frigider pana la 4 ore. Inainte de servire, stropiti ingredientele cu putin vin rosu, sec. Se recomanda sa serviti salata fara sos/dressing.

Valoare nutritionala aproximativa pentru o portie de salata fara dressing:
Calorii 111; grasimi 7g (grasimi saturate 1g, grasimi monosaturate 6g); glucide 11g; proteine 2g, fibre 3g, sodiu 424 mg, potasiu 324 mg + Vitamina C aproximativ 30% din DZR.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 
SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori