Vara si-a intrat deja in drepturi. E bine sa te protejezi de radiatiile solare puternice, atat la exterior cat si din interior. De aceea, iti prezint 6 alimente care actioneaza din interior ca un ecran natural de protectie solara. Acestea cresc capacitatea pielii de a se apara de daunele cauzate de soare. 

Protectie solaraPepenele verde, rosiile, rodia, somonul (omega 3), ceaiul verde si ciocolata neagra, toate au efecte de protectie UV atunci când sunt consumate în zilele in care te expui la soare. Nu glumesc! Testele stiintifice arata ca alimentele bogate in antioxidanti susțin rezistența pielii la razele UV care provoaca arsuri solare, riduri si cancer de piele. Cand mananci anumiti antioxidanti, sustii stabilizarea celulelor pielii, prevenirea degradarii și repararea pielii.

1. Ciocolata neagra: Femeile care au consumat zilnic 15-20 g de ciocolata neagra sau au baut o cana mare de cacao fierbinte, bogata în antioxidanti “flavanoli”, timp de trei luni, au avut cu pana la 25% mai puține arsuri in urma expunerii la razele UV și pielea s-a descuamat (cojit) mai putin decat la femeile care nu au consumat, spun noile cercetari germane. 

2. Pepenele verde: cercetarea germana consideră, de asemenea, că licopenul (antioxidant prezent in special in pepenele verde si in rosii), reduce sensibilitatea la arsuri solare. Mananca pepene rosu si consuma suc de rosii sau macar ia un supliment cu 10 mg de licopen pe zi, timp de trei luni, pe timpul verii si vei obtine o protectie suficienta cat sa te apere de efectele  UV, cu 25% pana la 48%.

3. Rodia: La Universitatea din Wisconsin, extractul de rodie, bogat în antioxidanți, a inhibat modificarea celulelor umane expuse la lumina UV.

4. Omega 3: EPA, care este un acid gras omega-3 din pește si nu numai, reduce semnele de deteriorare a tenului in urma expunerii la soare, spune un studiu coreean recent. Într-un test britanic, consumul a 4.000 de mg de omega-3 pe zi, timp de trei luni, reduce riscul de aparitie a arsurilor cu 30%.

5. Ceaiul verde: Consumul de ceai verde ajuta la prevenirea arsurilor solare si a modificarilor precanceroase, arata numeroase studii. Sunt suficiente aproximativ 2 cesti de ceai verde pentru a reduce deteriorarea celulelor umane.

6. Rosiile: Chiar mai mult, pasta de tomate, contine o cantitate mai mare de antioxidant denumit licopen. Cercetatorii de la Universitatea New Castle au examinat recent pielea a 20 de femei, dintre care jumatate au consumat 55 g de pastă de tomate (cinci linguri) in amestec cu 10 g de ulei de masline in fiecare zi, timp de 12 saptamani si au constatat ca pielea femeilor care au consumat tomate a fost protejata mult mai eficient împotriva radiațiilor UV.

Sursa: Liveinthenow.com

Tagged with:
 
SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori