Dacă nu ţii prea mult la sănătatea ta sau eşti prea “ocupat” şi “stresat” ca să fii atent şi la ce bagi în gură, ai măcar grijă ce le oferi copiilor tăi! Sunt sigur că există mai multe lucruri pe care eviţi să le dai micuţilor. Pentru că îi iubeşti şi nu vrei să le oferi mâncăruri nesănătoase. Te felicit pentru asta! Dar ce să le dai? Sunt prea multe sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă şi prea puţini bani pentru a le cumpăra cele mai bune alimente, nu-i aşa? În plus, ştii sigur că unele reclame sunt “mincinoase”. Şi aici nu te contrazic. Îţi mănâncă timp să te informezi din surse credibile despre nutriţie, iar tu eşti un om ocupat.
De aceea, câteodată e mai uşor să ştii ce nu trebuie să mănânci decât cum să te hrăneşti sănătos.
 
nutritie-copii-sfaturi-nutritionist-pediatru
Douăzeci de experţi în nutriţie foarte respectaţi în SUA, în special în “nutriţia pediatrică”,  recomandă insistent să NU le oferi niciodată copiilor tăi următoarele produse:
 
 

Top 10 alimente pe care experţii în nutriţie NU le recomandă copiilor

 

1. Băuturile îndulcite cu zahăr

Acesta a fost de departe cel mai răspândit sfat. Lista băuturilor îndulcite cu zahăr include de asemenea sifonul, băuturile carbogazoase, sucurile răcoritoare din comerţ, ice tea-urile, limonadele şi mixurile de băuturi energizante din comerţ. Aceste băuturi nu oferă nici un beneficiu nutriţional şi sunt sursa #1 cu exces de calorii . Băuturile care au fost permise: apa (plată), laptele şi sucurile de fructe 100%.

2. Gustările de tip snacks, fast food şi produsele semipreparate
Meniurile fast food şi produsele preambalate s-au aflat pe aproape fiecare listă. Acestea au fost interzise din cauza conţinutului ridicat de sodiu şi grăsimi saturate (nocive), cu o valoare nutritivă minimă (vitamine, minerale şi cereale integrale).
 
3. Produse de patiserie – Acestea s-au clasat pe un loc fruntaş datorită cantităţilor mari de zahăr şi minime de fibre. Dimineaţa se recomandă barurile de sau cu ovăz şi alte cereale integrale, fructe şi nuci.
 
4. Cerealele  îndulcite şi colorate artificial 
Un dietetician care a scris acest lucru pe lista lui a spus:
“Dacă le-aş oferi copiilor mei posibilitatea să aleagă între atrăgătoarele cereale multicolore cu bezele sau ciocolată şi cereale integrale, ghici pe care le-ar alege de fiecare dată? Iată de ce nu le ofer opţiuni când vine vorba de mâncare.” 
 
5. Paste din făină albă rafinată, amestecate cu rosii, conservanţi şi conserve din carne? Nici gând. Prepară-ţi spaghetele şi pastele în casă. Şi ai grijă să fie din făină integrală. Amestecă-le cu legume şi, dacă doreşti să le ţii la păstrare, congelează-le în recipiente de unică folosinţă.
 
6. Fructele conservate în sirop au primit un NU absolut din partea experţilor. Acestea au fost considerate mai acceptabile pentru consum, doar dacă sunt conservate în apă sau suc.
 
7. Conservele din carne
Aceste  “alimente” foarte prelucrate au de regulă un conţinut prea mare de grăsimi nesănătoase şi mult sodiu. O alternativă considerată acceptabilă au fost conservele de peşte ambalat în apă.
 
8. Chips-urile (de toate felurile) – coapte, prajite sau de orice alt fel, toate au fost trecute pe lista produselor inacceptabile, în ciuda faptului că sunt atât de mult consumate la petreceri.
 
9. Hot Dog – Cârnăciorii americani au un conţinut ridicat de grăsimi saturate şi hidrogenate şi mult sodiu. Evită-i cu orice ocazie!
 
10. Dulciuri, prăjituri şi alte deserturi ambalate – Prăjiturele si alte produse de brutărie/coapte sunt pline de trans-grăsimi toxice şi sunt încărcate cu zahăr. Cealaltă opţiune? Oferă-le copiilor dulciuri preparate în casă. Astfel vei şti foarte bine ce ingrediente sunt în produsul pe care îl consumaţi în familie.
 
Aceasta nu este cu siguranţă lista completă, dar este un excelent punct de plecare către un stil de viaţă mult mai sănătos. Succes în a-ţi demonstra iubirea pentru copii tăi! În mod inteligent.
 
Sursa: philly.com
Tagged with:
 

Ce au in comun Tina Turner, Demi Moore si Megan Fox? Toate arata incredibil de bine si stralucesc de sanatate. Secretul lor? Mananca alimente crude. Adeptii bucatariei fara foc, cunoscuta ca si Dieta Raw, sustin ca acest stil de alimentatie este mai apropiat naturei umane. Motivul? Alimentele supuse unor temperaturi mai mari de 40 de grade isi pierd aportul nutritiv.Megan Fox, bucataria fara foc

“Daca vrem sa fim sanatosi, sa avem energie si o imuniate crescuta, atunci trebuie sa consumam alimente vii, neomorate prin fierbere, coacere sau prajire”, a explicat pentru Business24 Andreia Claudius, nutritionist sprecializat in bucataria fara foc.

Principiile bucatariei crude

Principiile alimentatiei fara foc (hrana vie) sunt simple: fara carne, fara chimicale, fara zahar (se foloseste mierea de albina), fara alimente rafinate, fara alimente fierte, prajite, coapte sau produse lactate nepasteurizate.

Andreia Claudius sustine ca exista nenumarate feluri de mancare ce pot fi gatite dupa aceste principii. Printre cele mai utilizate ingrediente se numara: legume, fructe, cereale, seminte, produse lactate, miere de albine, ulei presat la rece din floarea soarelui sau masline. De asemenea, se folosesc si condimente, precum: piper, sare, enibahar, coriandru, frunze de marar, leusten, patrunjel, sare de mare neiodata etc.

In bucataria fara foc, aragazul este inlocuit de mixer. Ingredientele de mai sus se amesteca in diferite proportii si combinatii, rezultand diferite preparate: ciorbe, ciftelute, sarmale, pizza, rulada de ciocolata, prajitura de mere si de dovleac, etc. Celor care se simt speriati de o astfel de dieta, Claudius le recomanda sa incerce o cura de dezintoxicare de 10 zile folosindu-se de bucataria fara foc.

“Acestia observa prin experienta lor proprie transformarile minunate care au loc in starea lor generala”, mai spune nutritionistul.

Prevenirea si tratarea bolilor

Andreia Claudius spune ca a descoperit bucataria fara foc intr-un moment greu din viata sa, cand se confrunta cu o boala necunoscuta. Acest lucru se intampla in urma cu 22 de ani, iar mentorul sau a fost celebrul vindecator naturist Valeriu Popa.

Piramida alimentatiei crude

“Sanatatea mea s-a imbunatatit considerabil intr-un timp relativ scurt, fortele mi-au revenit, intreaga mea fiinta emanand o stare de bine”, povesteste aceasta. Cu ajutorul bucatariei fara foc pot fi prevenite si tratate majoritatea bolilor care afecteaza astazi omenirea: bolile de inima, circulatorii, bolile de ficat si chiar multe tipuri de cancer, mai sustine nutritionistul.

In strainatate, acest stil de alimentaie este foarte mediatizat, in Occident existand clinici specializate pe tratamentul bolnavilor cu alimente crude.

Sursa: Business24

Toxic: “Ai grija ce mananci! Scapa cine stie!”,
primul film romanesc despre alimentatia “moderna”, cu Dr. Mencinicopschi. TOXIC dezvaluie adevarul despre alimentele pe care le consumam zilnic, prezentat intr-o viziune proaspata si nonconformista.

Toxic: Partea 1

„Aşa vom descoperi că multe dintre alimentele consumate zilnic sunt artificiale, nu există în natură şi că creierul nu le poate decodifica”, spune prof. dr Mencinicopschi, consultatul ştiinţific pentru această peliculă. Scopul „Toxic” este de a educa, astfel încât să selectăm atent alimentele cumpărate şi consumate. „Atunci când analizăm un aliment, tendinţa generală este de a-i analiza forma actuală. Însă o bună analiză nu se leagă de forma prezentă, ci intră în trecut, ajungând la stadiul iniţial de matrice a alimentului respectiv. În momentul în care încercăm să stabilim dacă un produs este sau nu bun pentru noi, trebuie să ne întoarcem în timp pentru a vedea în ce mediu a crescut şi care au fost factorii care au acţionat asupra lui. Filmul «Toxic» este primul care pune accent pe adevărata faţă a alimentului, pe analiza în profunzi­me, şi nu pe simpla observaţie”, preci­zea­ză profesorul Mencinicopschi.

Anual, în lume, 17,3 milioane de oameni îşi pierd viaţa din cauza bolilor cardiovasculare, peste 500 de milioane suferă de obezitate, 346 de milioane au diabet. Aceste cifre au un element comun, respectiv alimentele provenite din agricultura intensivă, promovate din interese de marketing. Şi nu mai sunt arătate cu degetul doar alimentele de tip junk food, ci şi alimentele de bază pe care le credem sănătoase şi pe care le consumăm cu încredere, dar care ne otrăvesc lent, sigur, fără măcar să ştim. Aşa cum sunt roşiile de pe taraba din piaţă care ne ispitesc cu mărimea şi frumuseţea lor, dar în realitate ele sunt depozite de substanţe chimice care în timp se acumulează în organism.

Fimul este un documentar artistic din galeria peliculelor gen Disco­very. El reuşeşte performanţa ca, în 80 de minute, să îmbine informaţia riguroasă, accesibilă tuturor, pentru a ne responsabiliza asupra a ceea ce punem în farfurie, cu pasaje artistice menite să facă mesajul cât mai accesibil privitorului.

Tagged with:
 

Sa tii dieta nu e foarte complicat. Oricine poate urma “dieta de pe hartie” mostenita de la cea mai buna prietena. Sa slabesti atunci cand urmezi o dieta e ceva mai complicat. Sa te mentii – aproape imposibil. Te-am demoralizat? Nu trebuie! Mai jos vei gasi 10 dintre cele mai importante secrete pe care trebuie sa le stii. Majoritatea se refera la ceea ce NU trebuie sa faci, celelalte iti ofera cateva principii orientative pentru a te ajuta sa slabesti. Citeste cu atentie si nu ignora niciun rand! Ai putea crede ca sfatul este “la mintea cocosului”, dar ar putea fi chiar motivul pentru care ai esuat in trecut.
Desert sanatos din fructe

1. Dietele te pot ingrasa

“Sunt nutritionist, deci imi rup din paine cand iti marturisesc ca dietele nu sunt de cele mai multe ori solutia pentru silueta ta. Da: daca ai 1,50 m si 100 kg, va trebui sa tii regim alimentar. Dar daca problema ta sta in 5 kilograme, atunci trebuie sa abordezi problema altfel”, declara Lena Seven pe pinterest.com.

Da, vei slabi 5 kile. Si le vei pune la loc in cazul in care nu te inrudesti cu spartanii. Dupa orice dieta vei mai pune la loc din kilogramele slabite. Cu cat acestea sunt mai putine, cu atat mai putin spectaculoase vor fi rezultatele. Solutia este sa nu incepi deloc dieta. Sa faci cateva schimbari esentiale in stilul tau de alimentatie si sa le mentii pentru tot restul vietii. De exemplu, te-ai gandit ca poti trai fara bauturi acidulate? Sau fara paine alba? Rezultatele se vor vedea in timp, dar se vor mentine!

2. Pastilele de slabit iti vor face, cel mai probabil, rau.

Nu ma refer la cele care contin fibre si care ti se umfla stomacul. Acelea sunt bune, cu conditia ca problema ta sa fie cantitatea mare de alimente pe care o consumi. Daca iei pastila si mananci o ciocolata xxl, nu vei slabi!

Si daca tot veni vorba, pana una alta cea mai buna pastila de slabit pentru pofticioase este banalul crom. Pentru ca iti scade pofta de dulce. Iar acest sfat vine de la un mare fan al prajiturilor.

Sa fugi insa cat te tin picioarele de pastilele care iti promit inhibarea poftei de macare. Unu la mana, fuga arde calorii. Doi – sunt de cele mai multe ori pastile care inhiba centrul foamei prin actiunea lor asupra sistemului nervos. Altfel spus, droguri. Ce-i drept, eu n-am cunoscut niciun dependent de heroina gras, dar parca nici nu as face schimb de probleme cu el.

3. Dietele iti pot cauza grave probleme de alimentatie

Mai ales cele repetate si restrictive. De aceea, daca simti si cu numai un strop de suflet ca ai exagerat (sau cei din jur te trag de maneca), cere ajutorul unui specialist. Consecintele pot fi grave! Infometarea repetata iti va genera niste obiceiuri nesanatoase de care vei scapa mai greu decat de kilogramele in plus. Si toti stim cat este de greu sa slabesti…

4. “Mananci oricat” suna bine, dar nu e chiar adevarat

Montignac stie ce zice. Dar nu-l lua ca atare! Daca deschizi cartea, vei vedea ca lucrurile stau putin diferit. Oricat are o limita de bun simt. Lasa ca te poti ingrasa! Risti sa te imbolnavesti. Putin din tot ceea ce e sanatos reprezinta secretul succesului. Iar daca acest putin din tot este servit conform principiilor Montignac, atunci slabirea ta este practic garantata.

5. Caloriile conteaza

Nu in varianta “vintage” de numarare la cutit. Si nu toate la fel: caloriile dintr-un fruct nu vor ingrasa la fel precum cele dintr-o praji, chiar daca praji e mica si fructul mare, iar pe ambalaj iti arata ca iti furnizeaza tot atata energie.
Daca vei consuma 10000 de kcal pe zi, te vei ingrasa indiferent din ce le iei!

6. Orice dieta minune este doar o amagire

In fiecare zi cineva trambiteaza aparitia unei diete miraculoase. Cu otet, cu mere, cu cereale, cu iaurt, cu fructe de padure, cu carne, cu cai verzi. Slabesti 700 kg intr-o microsecunda. Hai sa fim seriosi! Baga bine la cap si termina cu prostiile! Invata sa mananci sanatos, renunta la ceea ce simti ca te ingrasa sau iti face rau, suplimenteaza aportul de fructe si legume si vei slabi!

7. Fa alegeri sanatoase!

Cartof prajit – cartof copt. Suc acidulat – fresh de fructe. Porc – pui. Ulei de floarea soarelui – ulei de masline. Paine alba – paine integrala. Zahar – miere. Ciocolata – fructe. Ciocolata cu lapte – ciocolata neagra. Lista poate continua la nesfarsit. Important este ca intotdeauna sa alegi raul cel mai mic! Sau binele cel mai mare. Toate aceste alegeri marunte se vor insuma si vor da rezultate spectaculoase. Da! Optiunea a doua este cea sanatoasa.

8. Nu vei ajunge niciodata o scobitoare!

Daca ai conformatia unei femei voluptoase si ti-ai luat-o drept model de silueta pe Claudia Schiffer, s-ar putea sa o iei razna! Pentru ca picioarele ei au vreo 2 metri lungime in plus fata de ale tale, iar oasele bazinului tau ar trebui plisate de vreo 3 ori pana sa ajunga la dimensiunile coxalului sau. Te rog, fii realista! Identifica-ti idealul de frumusete corespunzator tipului tau de silueta si propune-ti sa il atingi pe acesta si nu pe cel al anorexicelor!

9. Nu vei reusi fara sport!

Ok, poti sa slabesti fara exercitiu fizic. De fapt, exercitiul fizic nici macar nu te “slabeste”. Dar vei arata ingrozitor cu toata pielea si sunculita zdruncinandu-se pe tine. In plus, vei pierde prea multa masa musculara si prea putina grasime. Altfel spus, ceea ce va ramane va fi un soi de gelatina pe bat (sau grasime pe os). In plus, metabolismul iti va fi incetinit (pentru ca muschii au activitate si cresc rata metabolismului bazal in vreme ce adipocitele – celulele grase – sunt lenese si nu te ajuta cu nimic). Unde mai pui ca exercitiul fizic iti modeleaza silueta.

10. Nu exista niciun mare mister

Nu exista nicio dieta minune, niciun secret bine pastrat, nicio magie pastrata special pentru vedete sau regine. Nu mai cauta Sfantul Graal al regimurilor de slabire si fa chiar astazi acele banale modificari in stilul tau de viata care ti-au adus kilogramele in plus. Stiu ca ar fi mult mai simplu sa existe un buton fantastic, dar adevarul este simplu si cere rabdare: numai stilul de viata sanatos si dieta echilibrata te vor conduce acolo unde iti doresti!

Sursa: kudika.ro via Pinterest

Tagged with:
 
SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori