Sa tii dieta nu e foarte complicat. Oricine poate urma “dieta de pe hartie” mostenita de la cea mai buna prietena. Sa slabesti atunci cand urmezi o dieta e ceva mai complicat. Sa te mentii – aproape imposibil. Te-am demoralizat? Nu trebuie! Mai jos vei gasi 10 dintre cele mai importante secrete pe care trebuie sa le stii. Majoritatea se refera la ceea ce NU trebuie sa faci, celelalte iti ofera cateva principii orientative pentru a te ajuta sa slabesti. Citeste cu atentie si nu ignora niciun rand! Ai putea crede ca sfatul este “la mintea cocosului”, dar ar putea fi chiar motivul pentru care ai esuat in trecut.
Desert sanatos din fructe

1. Dietele te pot ingrasa

“Sunt nutritionist, deci imi rup din paine cand iti marturisesc ca dietele nu sunt de cele mai multe ori solutia pentru silueta ta. Da: daca ai 1,50 m si 100 kg, va trebui sa tii regim alimentar. Dar daca problema ta sta in 5 kilograme, atunci trebuie sa abordezi problema altfel”, declara Lena Seven pe pinterest.com.

Da, vei slabi 5 kile. Si le vei pune la loc in cazul in care nu te inrudesti cu spartanii. Dupa orice dieta vei mai pune la loc din kilogramele slabite. Cu cat acestea sunt mai putine, cu atat mai putin spectaculoase vor fi rezultatele. Solutia este sa nu incepi deloc dieta. Sa faci cateva schimbari esentiale in stilul tau de alimentatie si sa le mentii pentru tot restul vietii. De exemplu, te-ai gandit ca poti trai fara bauturi acidulate? Sau fara paine alba? Rezultatele se vor vedea in timp, dar se vor mentine!

2. Pastilele de slabit iti vor face, cel mai probabil, rau.

Nu ma refer la cele care contin fibre si care ti se umfla stomacul. Acelea sunt bune, cu conditia ca problema ta sa fie cantitatea mare de alimente pe care o consumi. Daca iei pastila si mananci o ciocolata xxl, nu vei slabi!

Si daca tot veni vorba, pana una alta cea mai buna pastila de slabit pentru pofticioase este banalul crom. Pentru ca iti scade pofta de dulce. Iar acest sfat vine de la un mare fan al prajiturilor.

Sa fugi insa cat te tin picioarele de pastilele care iti promit inhibarea poftei de macare. Unu la mana, fuga arde calorii. Doi – sunt de cele mai multe ori pastile care inhiba centrul foamei prin actiunea lor asupra sistemului nervos. Altfel spus, droguri. Ce-i drept, eu n-am cunoscut niciun dependent de heroina gras, dar parca nici nu as face schimb de probleme cu el.

3. Dietele iti pot cauza grave probleme de alimentatie

Mai ales cele repetate si restrictive. De aceea, daca simti si cu numai un strop de suflet ca ai exagerat (sau cei din jur te trag de maneca), cere ajutorul unui specialist. Consecintele pot fi grave! Infometarea repetata iti va genera niste obiceiuri nesanatoase de care vei scapa mai greu decat de kilogramele in plus. Si toti stim cat este de greu sa slabesti…

4. “Mananci oricat” suna bine, dar nu e chiar adevarat

Montignac stie ce zice. Dar nu-l lua ca atare! Daca deschizi cartea, vei vedea ca lucrurile stau putin diferit. Oricat are o limita de bun simt. Lasa ca te poti ingrasa! Risti sa te imbolnavesti. Putin din tot ceea ce e sanatos reprezinta secretul succesului. Iar daca acest putin din tot este servit conform principiilor Montignac, atunci slabirea ta este practic garantata.

5. Caloriile conteaza

Nu in varianta “vintage” de numarare la cutit. Si nu toate la fel: caloriile dintr-un fruct nu vor ingrasa la fel precum cele dintr-o praji, chiar daca praji e mica si fructul mare, iar pe ambalaj iti arata ca iti furnizeaza tot atata energie.
Daca vei consuma 10000 de kcal pe zi, te vei ingrasa indiferent din ce le iei!

6. Orice dieta minune este doar o amagire

In fiecare zi cineva trambiteaza aparitia unei diete miraculoase. Cu otet, cu mere, cu cereale, cu iaurt, cu fructe de padure, cu carne, cu cai verzi. Slabesti 700 kg intr-o microsecunda. Hai sa fim seriosi! Baga bine la cap si termina cu prostiile! Invata sa mananci sanatos, renunta la ceea ce simti ca te ingrasa sau iti face rau, suplimenteaza aportul de fructe si legume si vei slabi!

7. Fa alegeri sanatoase!

Cartof prajit – cartof copt. Suc acidulat – fresh de fructe. Porc – pui. Ulei de floarea soarelui – ulei de masline. Paine alba – paine integrala. Zahar – miere. Ciocolata – fructe. Ciocolata cu lapte – ciocolata neagra. Lista poate continua la nesfarsit. Important este ca intotdeauna sa alegi raul cel mai mic! Sau binele cel mai mare. Toate aceste alegeri marunte se vor insuma si vor da rezultate spectaculoase. Da! Optiunea a doua este cea sanatoasa.

8. Nu vei ajunge niciodata o scobitoare!

Daca ai conformatia unei femei voluptoase si ti-ai luat-o drept model de silueta pe Claudia Schiffer, s-ar putea sa o iei razna! Pentru ca picioarele ei au vreo 2 metri lungime in plus fata de ale tale, iar oasele bazinului tau ar trebui plisate de vreo 3 ori pana sa ajunga la dimensiunile coxalului sau. Te rog, fii realista! Identifica-ti idealul de frumusete corespunzator tipului tau de silueta si propune-ti sa il atingi pe acesta si nu pe cel al anorexicelor!

9. Nu vei reusi fara sport!

Ok, poti sa slabesti fara exercitiu fizic. De fapt, exercitiul fizic nici macar nu te “slabeste”. Dar vei arata ingrozitor cu toata pielea si sunculita zdruncinandu-se pe tine. In plus, vei pierde prea multa masa musculara si prea putina grasime. Altfel spus, ceea ce va ramane va fi un soi de gelatina pe bat (sau grasime pe os). In plus, metabolismul iti va fi incetinit (pentru ca muschii au activitate si cresc rata metabolismului bazal in vreme ce adipocitele – celulele grase – sunt lenese si nu te ajuta cu nimic). Unde mai pui ca exercitiul fizic iti modeleaza silueta.

10. Nu exista niciun mare mister

Nu exista nicio dieta minune, niciun secret bine pastrat, nicio magie pastrata special pentru vedete sau regine. Nu mai cauta Sfantul Graal al regimurilor de slabire si fa chiar astazi acele banale modificari in stilul tau de viata care ti-au adus kilogramele in plus. Stiu ca ar fi mult mai simplu sa existe un buton fantastic, dar adevarul este simplu si cere rabdare: numai stilul de viata sanatos si dieta echilibrata te vor conduce acolo unde iti doresti!

Sursa: kudika.ro via Pinterest

Tagged with:
 

Dintre toate tipurile de tigai folosite astazi in bucatariile noastre, cele mai practice ni se par a fi cele din teflon – pentru ca ele au un strat antiaderent care impiedica mancarea sa se lipeasca de ele. Insa acest avantaj aduce cu sine un mare minus: toxicitatea. Intr-un interval de 2 pana la 5 minute deasupra focului, stratul protector de teflon de pe o tigaie se descompune, emanand substante toxice care sunt puse de mult in stransa legatura cu boli cum ar fi cancerul, dar si alte afectiuni.
Tigaie din teflon
Una din substantele toxice din componenta teflonului se numeste ammonium perfluorooctanoate, si este cunoscuta sub denumirea de C-8. Aceasta substanta se mai gaseste si in alte produse, sub denumirea de teflon sau nu: in varul lavabil cu teflon, in materialele si detergentul de rufe care nu lasa petele sa adere la tesatura.

Substantele toxice din componenta teflonului sunt absorbite in organism in 3 moduri: prin inhalare, prin piele si prin ingerare, odata cu mancarea gatita in vasul de teflon. Cel mai grav la ora actuala este faptul ca din ce in ce mai multe vase si ustensile pentru gatit sunt acoperite de teflon.

Pentru ca firmele producatoare de vase din teflon aduc in fata numai avantajele, iata cateva motive sa renunti la teflon:

1. Vasele de teflon sunt scumpe si se strica repede. Chiar si intretinute corect, isi modifica forma in timp de la caldura;

2. Vasele de teflon se zgarie;

3. Mancarea gatita la cuptor nu se prinde de recipient, indiferent de materialul din care este compus;

4. In cazul aluaturilor gatite la cuptor, orice vas pregatit corespunzator face fata “provocarii” in mod admirabil;

5. Exista pe piata si alte tipuri de vase de gatit decat cele din teflon.
Vas de Yena

Alternative la tigaia de teflon (in ordinea crescatoare a toxicitatii):

1. Vasele din sticla termorezistenta tip Jenna. Sticla nu se descompune in nici un mod la gatit.

2. Vasele de fonta

3. Vasele de otel inoxidabil

Asadar, fereste-te de substantele descoperite recent. Redescopera-le pe cele care au fost langa om sau in natura de zeci de mii de ani, ale caror efecte sunt bine cunoscute.

Articole despre toxicitatea teflonului:

viviente.com

tuberose.com

loe.org

sursa: fulgerica.com

Tagged with:
 

Ti-e teama de cancer? Si el se teme. De unele alimente.
Intamplator sau nu, consumul de alimente proaspete, neprocesate si organice se dovedeste din nou o arma extraordinara impotriva bolilor. Cercetari recente in domeniul angiogenezei pun alimentele anticancerigene in lumina reflectoarelor. Urmareste aceasta conferinta TED cu rabdare. Merita tot efortul.

Pentru cei care prefera sa inghita informatia fara sa o mestece, iata cateva dintre legumele, fructele si condimentele prezentate in material:
– Ceai verde
– Struguri rosii (inclusiv ulei din seminte de struguri)
– Capsune, mure, afine, zmeura
– Citrice
– Mere, ananas, cirese
– Varza, anghinare
– Rosii
– Patrunjel
– Usturoi
– Ulei de masline extravirgin
– Ciocolata neagra
– Dovleac
– Nucsoara
– Ginseng
– Turmeric

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 

Din pacate, prea multi oameni considera ca cel mai mare dusman in lupta cu kilogramele nedorite este mancarea. Curele de slabire drastice sau chiar infometarea severa devin un fel exorcizari anuale ale necuratului stomac. Desigur, o pauza mai serioasa e binevenita din cand in cand. Dar sa nu confundam postul si curele de detoxificare cu procesele de flamanzire. Nu. Nu mancarea este de vina, ci propria noastra lipsa de rigurozitate. Adevaratii inamici ai siluetei sunt automatismele, poftele “irezistibile”, ignoranta, lenea si, cateodata, saracia.

slabesti de martiosr
Mai bine uita de diete si inlocuieste acesti dusmani cu tot atatia prieteni. Iata 5 alimente la indemana, laudate de cei mai multi nutritionisti pentru capacitatea lor de a sustine organismul in procesul de ardere a grasimilor in mod natural.

1. OVAZUL

Dar nu e plin de carbohidrati? Si da si nu. Ovazul este o sursa buna de proteine si elemente nutritive precum vitamina E, zinc, seleniu, cupru, fier, mangan si magneziu. Nutritionistii spun ca ovazul creste foarte mult indicele de satietate, ceea ce inseamna ca te va ajuta sa scapi de senzatia de foame. Fiind foarte bogat in fibre solubile, se absoarbe lent. Astfel are grija sa nu ridice nivelul zaharului din sange si scade colesterolul rau (LDL).

2. LAPTELE DEGRESAT

Studii dezvaluite in publicatii de renume, cum ar fi Journal of Obesity, arata ca mixul de calciu, vitamina D si proteinele scazute in grasimi din laptele si iaurtul degresat sustine organismul in procesul de ardere a grasimilor si ajuta la construirea masei musculare.

3. MERELE

Numeroase studii au constatat ca cei care mananca un mar, cu o ora inainte de masa, absorb mai putine calorii din mancarea pe care o consuma. De ce? Fibrele din mere cresc gradul de satietate, astfel incat vei simti nevoia sa mananci mai putin. Cercetari recente asociaza consumul de mere cu multe alte beneficii; antioxidantii din mere s-au dovedit utili in prevenirea sindromului metabolic – o combinatie nefericita dintre colesterolul ridicat si tensiunea arteriala ridicata, care predispun la ingrosarea taliei. De asemenea, merele sunt bogate in pectina, care, impreuna cu apa, limiteaza cantitatea de grasime ce poata fi absorbita in celule.

4. SCORTISOARA

Acest condiment simplu pare sa aiba puterea de a ajuta organismul in metabolizarea zaharurilor, potrivit datelor oferite de un studiu asupra bolnavilor de diabet din America. Potrivit acestuia, consumul de pana la 2 lingurite de scortisoara pe zi reduce nivelul de zahar din sange si scade colesterolul rau cu pana la 25%. Scortisoara poate fi adaugata la piureuri, se presara peste cereale sau poate fi folosita ca aroma la cafea. Desi a devenit o traditie in Romania, incearca sa evitati combinatia cu vinul.

5. MIGDALELE

Multi dintre noi le-ar recomanda celor care sunt la o cura nebuna de ingrasare. Gresit. Conform unui studiu recent publicat de American Journal of Clinical Nutrition, migdalele ofera o doza eficienta de proteine esentiale, impiedicand absorbtia de carbohidrati si dezmatul zaharului in sange. Desi au suficiente calorii, migdalele ofera in schimb un pachet nutritional imens si sunt deosebit de eficiente in combaterea colesterolului rau si a trigliceridelor.

In final, vreau sa-ti spun adevarul in intregime.
Prietenia inselatoare si de conjunctura cu aceste alimente NU va da rezultate.
Ca sa fie o relatie sincera, eficienta si de lunga durata trebuie sa mai faci cateva lucruri:

a) Dormi suficient, pentru a nu transmite semnale organismului ca trebuie sa asimileze mai multe grasimi pentru supravietuire;

b) Uita de prajeli, produse de patiserie, fainoase si refuza-ti “placerile” nebanuite pe care ti le ofera mezelurile, semipreparatele, sucurile si dulciurile din comert;

c) Nu exagera cu sarea si hidrateaza-te cu apa de calitate. Poti adauga si suc de lamaie.

d) Fa miscare! Pune lenea deoparte si iesi la plimbare. De azi, oficial e primavara. Nu mai ai nicio scuza ca sa nu treci la actiune dupa ce termini de citit acest articol-martisor.Inotul, de exemplu, este un sport excelent: relaxeaza, dezvolta musculatura uniform si nu pune presiune pe incheieturile tale sensibile. Nu stii sa inoti sau nu gasesti bazin? Urca-te pe bicicleta! Ah, te plictisesti repede?! Atunci invita-ti toata familia in parc, sa-si bage picioarele in perechile de role pentru adulti si copii, mult mai accesibile decat abonamentul la piscina sau bicicleta.

e) Alege un produs natural pentru slabit. De pilda, poti incerca Slim&Fit – Produs de Slabit, un supliment 100% natural care contine 5 ingrediente active recomandate de medicii nutritionisti.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 

Food Matters este un film documentar de exceptie, care face o analiza curajoasa si pertinenta a sistemului alimentar actual.

Tagged with:
 

Iata o reteta de salata foarte sanatoasa care nu are un aspect grozav, dar care furnizeaza o gramada de nutrienti ce va protejeaza de actiunea radicalilor liberi. Este o salata cu boabe de fasole neagra, plina de antioxidanti foarte benefici pentru artere si inima.

Salata mexicana cu branza si fasole neagra

Salata mexicana cu fasole neagraCantitate: 2 portii
Timp de preparare: 10 minute

INGREDIENTE:
– 1 salata verde
– 1 cana cu varf de fasole neagra, bine clatita si scursa de apa
– 1 avocado de marime medie, feliat
– 1 rosie medie taiata in bucai mici
– 2 bucatele de branza scazuta in grasimi, rasa
– salsa, dupa gust
– suc de lamaie verde (lime), dupa gust

Mod de preparare:
Se taie salata verde si se aseaza pe farfurie. Peste salata se presara fasolea, feliile de avocado si de rosii. Se acopera apoi cu branza, se toarna putina salsa si suc de lamaie verde proaspat stoarsa.

Valoare nutritionala:
Fasolea neagra este foarte scazuta in grasimi saturate, colesterol si sodiu, fiind totodata o sursa foarte buna de fibre dietetice si acid folic, bogata in proteine, tiamina, magneziu, fosfor si mangan.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 

Când rostesc cuvântul „vitamină”, cei mai mulţi dintre noi se gândesc imediat la pilule şi de aici ia naştere, în mod automat, confuzia cu drogurile şi medicamentele. Or, în ciuda faptului că vitaminele pot suplini adesea atât rolul medicamentelor cât şi pe cel al drogurilor, ele nu sunt nici una, nici alta. In termeni cât se poate de simpli, vitaminele sunt substanţe organice necesare vieţii. Ele îndeplinesc un rol esenţial în funcţionarea normală a organismului omenesc şi, cu câteva excepţii, nu pot fi sintetizate în cadrul metabolismului intern.
Vitamine din fructe si legumeAbsolut necesare pentru creşterea, menţinerea vitalităţii şi bunăstarea generală a organismului nostru, vitaminele se găsesc în cantităţi foarte mici în toate alimentele de provenienţă naturală. De acolo trebuie să le obţinem noi. Sau din raţiile suplimentare. Un amănunt foarte important de reţinut este acela că suplimentele la care ne referim — disponibile sub formă de tablete, capsule, picături, prafuri şi uneori chiar injectabile — sunt doar substanţe naturale extrase din plante şi animale, dacă nu sunt sintetice. Viaţa nu poate exista decât în prezenţa tuturor vitaminelor esenţiale.

Cum actioneaza ele?
Dacă am compara organismul omenesc cu un motor cu combustie internă şi am considera vitaminele ca fiind bujiile acestuia, atunci ne-am putea face o idee despre felul în care acţionează aceste uimitoare substanţe nutritive. Vitaminele reglează metabolismul intern prin intermediul sistemelor enzimatice. O singură deficienţă vitaminică poate deregla întregul organism. Vitaminele sunt componente ale sistemelor enzimatice care, acţionând asemenea unor bujii, stimulează şi reglează metabolismul asigurând funcţionarea întregului ansamblu la cei mai înalţi parametri.

Comparativ cu celelalte substanţe nutritive — proteine, grăsimi şi carbohidraţi — necesarul de vitamine (chiar şi în cazul regimurilor bazate pe megadoze) este minuscul. Dar lipsa unei singure vitamine poate pune în pericol întreg organismul.

Este necesar sa luati suplimente vitaminice?
„Oricine a consumat zahăr, produse din făină albă sau alimente conservate, suferă acum de o anumită deficienţă…” Din moment ce toate materiile organice conţin una sau mai multe vitamine, în cantităţi mai mari sau mai mici, atunci ne-am putea gândi că, mâncând „raţional” şi echilibrat, vom reuşi să ne asigurăm toate vitaminele de care corpul nostru are nevoie. Şi s-ar putea să avem dreptate. Problema însă este aceea că foarte puţini dintre noi sunt capabili să stabilească şi să respecte o asemenea dietă „de vis”. In conformitate cu opinia doctorului Daniel T. Quigley, autorul cărţii „Manual de malnutriţie naţională“, „oricine a consumat zahăr, produse din făină albă, sau alimente conservate, suferă acum de o anumită carenţă a cărei întindere şi gravitate depinde de procentul acestor alimente în hrana zilnică”.
Din cauza faptului că majoritatea restaurantelor obişnuiesc să reîncălzească mâncarea sau să o menţină caldă păstrând-o în cuptor, dacă luaţi deseori masa în oraş, riscaţi să aveţi o carenţă de vitamina A, B şi C (iar dacă sunteţi femeie între 13 şi 40 de ani, acest mod de a vă uşura munca în gospodărie vă poate cauza pierderi masive de calciu şi fier).

Majoritatea alimentelor pe care le mâncăm îşi pierd o bună parte din valoarea lor nutritiva în cursul preparării. Luaţi drept exemplu pâinea şi cerealele. Practic, toate produsele de acest gen ce se găsesc astăzi pe piaţă au un conţinut ridicat de carbohidraţi şi atâta tot. „Dar sunt îmbogăţite!” — veţi spune dumneavoastră, fiindcă aşa scrie pe eticheta lor: îmbogăţite. Această îmbogăţire nu presupune altceva decât compensarea elementelor nutritive care existau iniţial în alimentele respective, însă care s-au pierdut în procesul de pregătire prin temperatură, depozitare şi aşa mai departe. Cu alte cuvinte, produsele respective sunt îmbogăţite ca să ajungă la nivelul iniţial al elementelor nutritive. Din nefericire, standardele de îmbogăţire lasă mult de dorit. Spre exemplu, cei douăzeci şi doi de nutrienţi naturali ce ar trebui să se găsească în făina albă, dar s-au distrus, sunt înlocuiţi prin trei vitamine din complexul B alături de vitamina D, calciu şi săruri de fier. Sincer vorbind, nu vi se pare un truc cam ieftin?

Material preluat integral din lucrarea “Biblia vitaminelor” de Earl Mindell

Tagged with:
 

De prea multe ori, in preajma sarbatorilor oamenii petrec cel mai mult timp la cumparaturi si in bucatarie, la gatit sau la spalat vase. Daca suntem gazda unei reuniuni de familie, procesul cumparaturi – gatit – pus masa – curatat masa – spalat vase ajunge sa se identifice cu sarbatoarea in sine. Astfel, ne petrecem mai mult timp muncind in loc sa ne simtim bine alaturi de cei dragi, iar cel mai sincer raspuns la intrebarea „Ce ai facut de Craciun?” este „Am lucrat cu norma intreaga la Bucatarie”.

Ei bine, in acest an de Craciun poti sa fii diferit. Pentru cei pretentiosi, am cules o reteta proaspata si sanatoasa pe care o dai gata in mai putin de jumatate de ora. Asta ca sa te poti bucura in sfarsit de mai mult timp alaturi de familie si prieteni. In plus, este perfect asortata cu Craciunul.

Salata in alb si rosu
Aromele dulci, picante si amarui fac casa buna cu aceasta salata ornata cu fructe si legume de iarna.
Cantitate: aproximativ 8 portii
Timp de preparare: 25 de minute
Salata biorganica in alb si rosuINGREDIENTE
– 4 cesti pline cu felii subtiri din miez de laptuca sau salata verde
– 2 capatini de andive, miez taiat in felii subtiri
– Un bulb de fenicul taiat, de asemenea, in felii subtiri
– ½ de capatana de radicchio sau varza rosie
– Un mar rosu, taiat pai
– O ceasca de ridichi taiate felii
– Cateva bucatele de ananas
– Piper proaspat macinat, dupa gust

Mod de preparare:
Ingredientele se amesteca intr-un vas de sticla, se acopera si se lasa la frigider pana la 4 ore. Inainte de servire, stropiti ingredientele cu putin vin rosu, sec. Se recomanda sa serviti salata fara sos/dressing.

Valoare nutritionala aproximativa pentru o portie de salata fara dressing:
Calorii 111; grasimi 7g (grasimi saturate 1g, grasimi monosaturate 6g); glucide 11g; proteine 2g, fibre 3g, sodiu 424 mg, potasiu 324 mg + Vitamina C aproximativ 30% din DZR.

autor: Toni Bunaiasu

Tagged with:
 
SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori