S-a dovedit stiintific faptul ca multe produse alimentare cu care ne-am obisnuit cresc riscul de cancer, iar unele din ele chiar în mod substanțial. Iata 10 dintre cele mai nesănătoase alimente, cauzatoare de cancer, pe care ar trebui sa nu le mai consumi vreodata:

1) Organismele modificate genetic (OMG)
Este de la sine înțeles că OMG-urile nu au ce cauta in farfuria noastra, mai ales acum cand s-a dovedit clar ca provoaca dezvoltarea rapidă a tumorilor. Desi Uniunea Europeana interzice cultivarea si comercializarea OMG-urilor in statele membre, unii comercianti romani nu respecta aceste reglementari. De aceea, ar fi de preferat sa alegeti alimente certificate organic, certificat non-OMG verificate, și cultivate local, care sunt produse in mod natural, fără biotehnologie.

2) Carne procesata
Cele mai multe produse din carne procesata, inclusiv slănina, cârnații și carnea pentru hot-dog, conțin conservanți chimici care le fac să pară proaspete și atrăgătoare, dar care pot provoca, de asemenea, cancer. Atât nitritii de sodiu și nitratul de sodiu au fost legate de creșterea semnificativă a riscului de cancer de colon și a altor forme de cancer.

3) Popcorn la microunde
Pungile de popcorn care se prepara la microunde sunt căptușite cu substanțe chimice, care provoaca infertilitate si favorizeaza aparitia cancerului de ficat, testicular și cancer pancreatic. Agenția Statelor Unite pentru Protecția Mediului (EPA) recunoaște ca acidul perfluorooctanoic (PFOA) prezent în pungile cu floricelele de porumb pentru microunde favorizeaza aparitia tumorilor. De asemenea, diacetilul utilizat chiar în floricelele de porumb preambalate poate provoca afectiuni pulmonare si cancer.

4) Bauturi carbogazoase
Ca in cazul carnii procesate, s-a demonstrat  ca bauturile carbogazoase cresc, de asemenea, riscul de cancer. Încărcate cu zahăr, produse chimice alimentare și coloranți, bauturile acidulate acidifica organismul și hrănesc literalmente celulele canceroase. Cea mai comuna substanta chimice de tip cola (de culoarea caramelului) contin derivatul 4-metilimidazol (4-MI) care este în mod special legat de ricul aparitiei cancerului.produs-cancerigen

5) Alimente si băuturi asa-zise “dietetice”

O analiză științifică recent emisa de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) arata că aspartamul, unul din cei mai comuni îndulcitori artificiali prezenti in produsele dietetice, provoacă o serie de boli, inclusiv malformații congenitale și cancer. Sucraloza, zaharina și diversi alti indulcitori artificiali s-au dovedit a fi nocivi.

6) Făină “alba”, rafinata
Făina rafinată este un ingredient comun in produsele alimentare prelucrate, dar conținutul său de carbohidrați în exces este un motiv serios de îngrijorare. Un studiu publicat in revista Cancer Epidemiology a constatat ca un consum regulat de glucide rafinate a fost legat de o crestere cu 220 la suta a riscului de aparitie a cancerul la san in randul femeilor. Alimentele cu indice glicemic mare , in general, cresc rapid nivelul zaharului din sange in organism si alimentează direct cresterea si raspandirea celulelor canceroase.

7) Zahar rafinat
Același lucru este valabil pentru zaharurile rafinate. Zaharul alb folosit in produsele de cofetarie si patiserie, dar nu numai,  creste rapid nivelul de insulina si sustine cresterea celulelor canceroase. Prăjiturile, plăcintele, bauturile acidulate, sosurile prelucrate industrial, cerealele și multe alte produse populare sunt încărcate cu HFCS și alte zaharuri rafinate. Acest lucru explica de ce ratele de cancer cresc de la o zi la alta.

8) Mere, struguri si alte fructe multe fructe crescute convențional, cu pesticide si agenti de crestere
Mulți oameni cred că isi fac un mare bine atunci când cumpără mere, struguri sau căpșuni de la magazin. Dar cele mai multe dintre ele sunt pline de pesticide. Environmental Working Group (EWG) a constatat că până la 98 la sută din toate fructele crescute convențional sunt  contaminate cu pesticide cauzatoare de cancer.

9) Somon de crescătorie
Somonul de crescătorie este un alt aliment cu potential cancerigen ridicat, remarca Dr. David Carpenter, director al Institutului pentru Sanatate si Mediu de la Universitatea din Albany (SUA). Conform evaluării sale, somonul de crescătorie nu numai ca este lipsit de vitamina D, dar este adesea contaminat cu substanțe chimice cancerigene, PCB (bifenili policlorurați), substanțe ignifuge, pesticide și antibiotice.

10) Uleiuri hidrogenate
Sunt folosite pentru a conserva alimentele procesate. Din nefericire, uleiurile hidrogenate modifica structura și flexibilitatea membranelor celulare in tot corpul, ceea ce poate duce la o serie de boli grave, printre care si cancerul. Unii producători au inceput sa renunte treptat la utilizarea uleiurilor hidrogenate, inlocuindu-le cu ulei de palmier si alte alternative mai sigure, dar grasimile trans sunt încă utilizate pe scară largă în produsele alimentare prelucrate, mai cu seama in cele de patiserie si fast-food.

Sursa : http://www.naturalnews.com/039970_cancer_junk_food_carcinogens.html

Tagged with:
 

Vara si-a intrat deja in drepturi. E bine sa te protejezi de radiatiile solare puternice, atat la exterior cat si din interior. De aceea, iti prezint 6 alimente care actioneaza din interior ca un ecran natural de protectie solara. Acestea cresc capacitatea pielii de a se apara de daunele cauzate de soare. 

Protectie solaraPepenele verde, rosiile, rodia, somonul (omega 3), ceaiul verde si ciocolata neagra, toate au efecte de protectie UV atunci când sunt consumate în zilele in care te expui la soare. Nu glumesc! Testele stiintifice arata ca alimentele bogate in antioxidanti susțin rezistența pielii la razele UV care provoaca arsuri solare, riduri si cancer de piele. Cand mananci anumiti antioxidanti, sustii stabilizarea celulelor pielii, prevenirea degradarii și repararea pielii.

1. Ciocolata neagra: Femeile care au consumat zilnic 15-20 g de ciocolata neagra sau au baut o cana mare de cacao fierbinte, bogata în antioxidanti “flavanoli”, timp de trei luni, au avut cu pana la 25% mai puține arsuri in urma expunerii la razele UV și pielea s-a descuamat (cojit) mai putin decat la femeile care nu au consumat, spun noile cercetari germane. 

2. Pepenele verde: cercetarea germana consideră, de asemenea, că licopenul (antioxidant prezent in special in pepenele verde si in rosii), reduce sensibilitatea la arsuri solare. Mananca pepene rosu si consuma suc de rosii sau macar ia un supliment cu 10 mg de licopen pe zi, timp de trei luni, pe timpul verii si vei obtine o protectie suficienta cat sa te apere de efectele  UV, cu 25% pana la 48%.

3. Rodia: La Universitatea din Wisconsin, extractul de rodie, bogat în antioxidanți, a inhibat modificarea celulelor umane expuse la lumina UV.

4. Omega 3: EPA, care este un acid gras omega-3 din pește si nu numai, reduce semnele de deteriorare a tenului in urma expunerii la soare, spune un studiu coreean recent. Într-un test britanic, consumul a 4.000 de mg de omega-3 pe zi, timp de trei luni, reduce riscul de aparitie a arsurilor cu 30%.

5. Ceaiul verde: Consumul de ceai verde ajuta la prevenirea arsurilor solare si a modificarilor precanceroase, arata numeroase studii. Sunt suficiente aproximativ 2 cesti de ceai verde pentru a reduce deteriorarea celulelor umane.

6. Rosiile: Chiar mai mult, pasta de tomate, contine o cantitate mai mare de antioxidant denumit licopen. Cercetatorii de la Universitatea New Castle au examinat recent pielea a 20 de femei, dintre care jumatate au consumat 55 g de pastă de tomate (cinci linguri) in amestec cu 10 g de ulei de masline in fiecare zi, timp de 12 saptamani si au constatat ca pielea femeilor care au consumat tomate a fost protejata mult mai eficient împotriva radiațiilor UV.

Sursa: Liveinthenow.com

Tagged with:
 

Te îngrijorează cancerul pulmonar?

Noiembrie este Luna pentru Conștientizarea Cancerului Pulmonar, un motiv în plus pentru a fi prudenţi și pentru a face alegeri pozitive în stilul nostru de viaţă. Adoptarea unei diete sănătoase joacă un rol important în reducerea riscului de a dezvolta cancer pulmonar. Păstreză-ţi plămânii în forma optimă, urmând aceste sfaturi alimentare sănătoase:


1. Răsfaţă-ţi celulele cu mai mulţi antioxidanţi naturali. Merele, roşiile şi portocalele sunt ideale pentru sănătatea plămânilor.

2. Adăugă în dietă morcovii, sucurile de fructe şi verdeţuri cu frunze foarte verzi pentru că au un conţinut mare de carotenoide – protectoare pulmonare puternice.


3. Bea multă apă pentru a ajuta la eliminarea toxinelor.

4. Manâncă alimente integrale din soia – conțin fitoestrogeni care au un rol de protecţie împotriva cancerului în întregul organism. De asemenea, nu uita de ceapă, mai ales cea roşie, şi de ceaiurile verzi sau negre.

5. Ține minte că antioxidanţii şi carotenoizii din alimentele naturale sunt cea mai bună sursă. În timp ce carotenoidele mixte suplimentare pot oferi unele beneficii, ar trebui să eviţi să iei beta-caroten izolat (supliment alimentar), mai ales daca eşti sau ai fost fumator – supradozele chiar pot crește, practic, riscul de cancer pulmonar.

Tagged with:
 

Toxic: “Ai grija ce mananci! Scapa cine stie!”,
primul film romanesc despre alimentatia “moderna”, cu Dr. Mencinicopschi. TOXIC dezvaluie adevarul despre alimentele pe care le consumam zilnic, prezentat intr-o viziune proaspata si nonconformista.

Toxic: Partea 1

„Aşa vom descoperi că multe dintre alimentele consumate zilnic sunt artificiale, nu există în natură şi că creierul nu le poate decodifica”, spune prof. dr Mencinicopschi, consultatul ştiinţific pentru această peliculă. Scopul „Toxic” este de a educa, astfel încât să selectăm atent alimentele cumpărate şi consumate. „Atunci când analizăm un aliment, tendinţa generală este de a-i analiza forma actuală. Însă o bună analiză nu se leagă de forma prezentă, ci intră în trecut, ajungând la stadiul iniţial de matrice a alimentului respectiv. În momentul în care încercăm să stabilim dacă un produs este sau nu bun pentru noi, trebuie să ne întoarcem în timp pentru a vedea în ce mediu a crescut şi care au fost factorii care au acţionat asupra lui. Filmul «Toxic» este primul care pune accent pe adevărata faţă a alimentului, pe analiza în profunzi­me, şi nu pe simpla observaţie”, preci­zea­ză profesorul Mencinicopschi.

Anual, în lume, 17,3 milioane de oameni îşi pierd viaţa din cauza bolilor cardiovasculare, peste 500 de milioane suferă de obezitate, 346 de milioane au diabet. Aceste cifre au un element comun, respectiv alimentele provenite din agricultura intensivă, promovate din interese de marketing. Şi nu mai sunt arătate cu degetul doar alimentele de tip junk food, ci şi alimentele de bază pe care le credem sănătoase şi pe care le consumăm cu încredere, dar care ne otrăvesc lent, sigur, fără măcar să ştim. Aşa cum sunt roşiile de pe taraba din piaţă care ne ispitesc cu mărimea şi frumuseţea lor, dar în realitate ele sunt depozite de substanţe chimice care în timp se acumulează în organism.

Fimul este un documentar artistic din galeria peliculelor gen Disco­very. El reuşeşte performanţa ca, în 80 de minute, să îmbine informaţia riguroasă, accesibilă tuturor, pentru a ne responsabiliza asupra a ceea ce punem în farfurie, cu pasaje artistice menite să facă mesajul cât mai accesibil privitorului.

Tagged with:
 

Se estimeaza ca pana in anul 2025 cancerul va reprezenta prima cauza de deces pe plan mondial. Momentan este a doua cauza de deces, insa in Romania, de peste 10 ani, este prima cauza de deces. La fiecare 3 secunde pe planeta moare o persoana din cauza cancerului. La fiecare 5 secunde pe planeta moare o persoana din cauza fumatului. Una din cinci peroane risca pe parcusul vietii sa faca cancer.

Factori declansatori:

-fumatul (30%)

-sedentarismul (>30%)

-alimentatia (30%)

-stresul (9%)

Corpul nostru este bazic: PH 7.4 al sangelui (+/- 0.02)

Orice aliment de origine vegetala induce bazicitate in corp, orice aliment de origine animala induce aciditate in corp. Chirurgul oncolog Calin Marginean trateaza cancerul cu o cura compusa din sucuri de legume si fructe. Nu e singurul. Dr. Robert Morse o face de aproape un deceniu.

Tagged with:
 
SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori