Print Friendly

Cele 10 reguli de aur ale sanatatii si longevitatii

Procesul de imbatranire este guvernat de telomeri, adica acele portiuni situate la capatul cromozomilor. Potrivit celor mai recente studii efectuate de echipa doctorului Epel de la Universitatea din California, stresul este unul dintre cei mai nocivi factori care influenteaza ceasul biologic al celulelor. Stresul din factori externi sau interni scade in mod accelerat lungimea telomerilor, ceea ce creste dramatic riscul de apartie a infectiilor sau a bolilor cardiovasculare.
Structura ADN si telomerii Oamenii de stiinta au descoperit ca se poate intarzia procesul de scurtare a telomerilor prin activarea unei enzime care le reconstruieste. Descoperirea acestei substanţe, denumita telomeraza, reprezinta o descoperire atat de importanta incat a castigat Premiul Nobel pentru Medicina in 2009.

Pe baza acestei descoperiri, cercetatorii au dezvoltat un tratament numit „Protocolul lui Patton”, care activeaza telomeraza. Astfel, pe piata americana a aparut un supliment nutritiv sintetizat dintr-o molecula rara a plantei de astragalus, despre care producatorii sustin ca poate avea efecte de intinerire de pana la 20 de ani. Fiind o descoperire atat de recenta, suplimentul este foarte scump si putini si-l pot permite. Pe piata romanesca exista mai multe suplimente nutritive pe baza de extract din radacina de astragalus la un pret rezonabil, cu multiple efecte benefice, dar care nu pot avea pretentia ca incetinesc procesul de imbatranire.

Cum scapi de stres si incetinesti procesul de imbatranire?

1. Fa sport cat mai des

2. Dormi noaptea, cel putin 8 ore

3. Renunta la prajeli, tutun si alcool

4. Evita excesul de medicamente de sinteza si alte produse farmaceutice

5. Optimizeaza-ti nivelurile de vitamina D din organism la 60-70 ng/ml.
Cea mai buna modalitate este expunerea regulata la soare, protejat si niciodata in orele de varf.

6. Consuma alimente bogate in acizi grasi polinesaturati Omega 3-6-9
Unde ii gasesti?
– nuci, migdale, masline,
– ulei de rapita, ulei de in (crud, niciodata prajit),
– germeni de grau, peste gras si altele

7. Bucura-te de o alimentatie bogata in Resveratrol
Resveratrolul este un antioxidant puternic, de tip polifenol, produs in mod natural de mai multe plante atunci cand sunt atacate de agenti patogeni, cum ar fi bacteriile.

Resveratrolul este esential in comutarea intrerupatorului biologic pe pozitia „anti-imbatranire”. Acesta activeaza anumite proteine numite “sirtuine” pe care corpul uman le produce in mod natural pentru a prelungi viata in conditii de stres (cum ar fi infometare). Ele transmit semnale la fiecare celula din corp, care slabesc efectele imbatranirii si ajuta organismul sa lupte impotriva deteriorarii ADN-ului.

Cele mai bogate alimente in resveratrol sunt:
– afinele
– coacazele
– strugurii rosii
– arahidele

– o alta optiune este ceaiul de Itadori de provenienta japoneza. Acest lucru poate fi motivul pentru care a fost utilizat in Asia de peste o mie de ani ca remediu traditional din plante pentru bolile de inima si atacuri cerebrale.

Doza zilnica de resveratrol recomandata pentru efecte vizibile anti-imbatranire la un adult este de 50 – 100 mg.

8. Rasfata-ti corpul cu Coenzima Q10
CoQ10 energizeaza fiecare celula din corp. Acest lucru este crucial impotriva procesului de imbatranire, deoarece, atunci cand celulele sunt secatuite de energie, imbatranesc mai repede.

Cea mai puternica sursa naturala de CoQ10 este carnea rosie, in special carnea de organe. Celor care nu consuma carne rosie, pentru a evita problemele de digestie si asimilarea de toxine din carne, se recomanda suplimentele de CoQ10.

9. Lasa-ti corpul sa se bucure de DHEA
DHEA este o substanta produsa abundent de glandele suprarenale. Corpul secreta DHEA atunci cand toate conditiile de functionare sunt optime – atunci cand este bine hranit, antrenat si fara factori de stres. De aceea, este important sa mergi la medic pentru o analiza a nivelului de DHEA si sa suplimentezi deficitul prin suplimente nutritive, daca este necesar.

10. Incearca sa reduci consumul de carbohidrati
Profesorul Cynthia Kenyon, despre care multi experti cred ca ar trebui sa castige Premiul Nobel pentru cercetarile sale, a descoperit ca majoritatea carbohidratilor afecteaza in mod direct genele responsabile de tinerete si longevitate. Potrivit cercetarilor ei, cantitatea de carbohidrati consumata influenteaza secretia de insulina care este un accelerator major al procesului de imbatranire. Cantitatile excesive de zahar / fainoase si alimente procesate, impreuna cu sedentarismul reprezinta cei mai importanti factori care conduc la dereglari de metabolism si imbatranire prematura.

Prin modificarea genelor viermilor rotunzi, ea a reusit sa le prelungeasca viata cu pana la sase ori. Totodata, a observat ca genele care controleaza procesul de imbatranire la viermi reactioneaza in acelasi mod la sobolani si maimute, ceea ce face mult mai probabila teoria ca lucrurile functioneaza in mod similar si la oameni, relateaza intr-un articol recent Daily Mail.

autor: Toni Bunaiasu

5 Responses to Descopera secretele tineretii

  1. […] Descopera secretele tineretii Thu Dec 09, 2010 19:02 pm Cele 10 reguli de aur ale sanatatii si longevitatii Procesul de imbatranire este guvernat de telomeri, adica acele portiuni situate la capatul cromozomilor. Potrivit celor mai recente studii efectuate de echipa doctorului Epel de la Universitatea din California, stresul este unul dintre cei mai nocivi factori care influenteaza ceasul biologic al celulelor. Stresul din factori […] […]

  2. Sorin spune:

    am inteles…ne vedem la 102 ani!

    dezvolta treaba cu DHEA. E prima data cand aud dar e clar ca ceva se intampla in corp cand esti in echilibru: odihna alimentatie sport

  3. Tina spune:

    Am revenit la acest articol care este ffffffff. important , ce trebuie citit si nu numai….., este bine ca poti sa revii oricand sa te informezi, pentru ca timpul si viata te face sa uiti de lucrul cel mai vital , grija fata de propriu tau corp de care depinde TOTUL.

  4. Gino Tarantino spune:

    Eu cred ca ajunge sa dormi cat trebuie, sa faci miscare si s-o lasi moale cu dulciurile ca sa te mentii cat mai bine in forma.

Lasă un răspuns către Donna Elena Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Anunta-ma prin e-mail cand apar alte comentarii. Poti urmari comentariileAboneaza-te fara sa comentezi..

SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori
Mai multe despre Alimentatie
cele mai sanatoase alimente
Cele mai sanatoase alimente

Din bogatia de alimente existente in lume, majoritatea contin cel putin cateva substante nutritive necesare organismului. Desigur, nu le-am inclus...

Închide