Print Friendly

Consumate dupa fiecare masa, nucile impiedica ingrosarea arterelor si previn bolile de inima.
Opt nuci pe zi pastreaza arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului vascular cerebral, arata un studiu realizat de cercetatorii americani de la Barcelona ’s Hospital Clinico, aparut in publicatia American College of Cardiology. Specialistii citati de BBC News recomanda consumul de nuci mai ales dupa o masa bogata in grasimi saturate pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urma le au asupra organismului.

Nucile, mai eficiente decat uleiul de masline
nuca
Cercetarea a constat in monitorizarea a 24 de adulti, jumatate dintre ei cu un nivel normal al colesterolului, iar cealalta jumatate cu un nivel ridicat. Participantii la studiu au primit doua portii de salam bogat in grasimi si branza, pe care le-au consumat la un interval de o saptamana. La una dintre portii, cercetatorii au adaugat cinci lingurite de ulei de masline, iar la cealalta, miezul a opt nuci. Testele au aratat ca atat uleiul de masline cat si nucile au ajutat la reducerea inflamatiilor din artere care apar brusc dupa o masa bogata in grasimi saturate (nesanatoase). Spre deosebire de uleiul de masline, nucile au mai ajutat si la mentinerea elasticitatii si flexibilitatii arterelor, indiferent de nivelul colesterolului. In plus, nucile mai contin antioxidanti si arginina, un aminoacid folosit de organism pentru a produce oxidul nitric.

Trateaza tulburarile de ritm cardiac
Cercetatorii au mai observat ca acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburari ale ritmului cardiac. Ei i-au avertizat pe participantii la studiu ca pot manca absolut tot ceea ce doresc, cu conditia sa consume si nuci.
Acest lucru demonstreaza ca grasimile protectoare din nuci inlatura efectele grasimilor saturate din dieta, pe cand o grasime neutra, precum uleiul de masline, nu are un rol atat de important“, afirma Robert Vogel, profesor la University of Maryland, Baltimore.
Pentru ca sunt elastice, arterele se pot intinde atunci cand fluxul sanguin se imbunatateste. Consumul de grasimi intrerupe producerea de oxid nitric de catre “captuseala” arterelor. Acesta este necesar pentru mentinerea flexibila a vaselor de sange.

nuca pentru vegetarieni Vegetarienii pot combina fara griji nucile cu legume si paine.Nucile si alunele pot inlocui majoritatea nutrientilor animali. Printre nutrienti se numara cele mai multe vitamine B, fosfor, fier, cupru, potasiu si proteine. Ca mai toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci si alune sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, in combinatie cu paine, cereale si leguminoase (mai ales soia si linte) se poate obtine gama intreaga si echilibrata de aminoacizi esentiali.

Tagged with:
 

2 Responses to Masa fara nuci este ca nuca in perete

  1. aprozarnet spune:

    “recomanda consumul de nuci mai ales –-dupa o masa bogata in grasimi– pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urma le au asupra organismului.”

    nucile sunt bogate in grasimi ele insele:) si in general
    -nucile si semintele(migdale, alune etc.) –
    sunt bogate in grasimi vegetale.:)

    si pot da constipatie dc mananci prea multe, deci trebe fructe si legume pt a atenua grasimile:) atat ca vin de la “grasimini animale cat si vegetale”

    “Are There Benefits To Eating No Overt Fats for a Month? – Dr. Doug Graham” – http://www.youtube.com/watch?v=vFpLZNFytWU

  2. popo shisho spune:

    Nu degeaba au coaja tare doamnele nuci, interiorul e de lux si trebuie protejat corespunzator.

Lasă un răspuns către aprozarnet Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Anunta-ma prin e-mail cand apar alte comentarii. Poti urmari comentariileAboneaza-te fara sa comentezi..

SEO Bloguri, Bloggeri si Cititori
Mai multe despre Alimentatie
I love the way you die
Sunt un “organic” fumator. Ce utopie!

Stim cu totii ca tigarile contin aproximativ 4000 de substante chimice daunatoare, dintre care 43 sunt cancerigene. Nu este o...

Închide